Crossfitness

  • Er wordt geen gebruik gemaakt van apparatuur.
  • Combinatie van verschillende sporten (hardlopen, gewichtheffen, gymnastiek, roeien).
  • Oefeningen met eigen lichaamsgewicht.
  • Je gehele lichaam wordt getraind zonder bepaalde spiergroepen te isoleren.
  • Functionele bewegingen (het lichaam wordt net zo belast als in het dagelijks leven).
  • Verlaagt het vetpercentage.
    Vergroot de spiermassa.
  • Verhoogt je kracht.
  • Verhoogt je uithoudingsvermogen.
  • Verhoogt je lenigheid.
  • Verhoogt je algehele fitheid.
  • Geen ingewikkelde schema’s.
    Een uitdagende training, zowel competitief als recreatief.
  • Complete training.
  • Er wordt gebruik gemaakt van o.a. pull-up racks, resistanceband, kettlebells, plyoboxen, touwen, halterstangen, medicine balls, dumbbells, sandbags, banden (tractorbanden).

Wat zijn de voordelen
van deze training?

Je lichaam wordt optimaal versterkt omdat alle spiergroepen worden aangesproken. Vaak ervaar je na het starten met deze manier van bewegen dat het bewegen soepeler gaat en dat je meer energie hebt. Door je eigen lichaam te gebruiken in plaats van zittend op een krachtapparaat te trainen ben je veel effectiever bezig om sneller af te vallen, conditie en houding te verbeteren en vitaal te worden. Met een functionele training kun je al je spieren aanspreken en niet alleen op kracht, maar ook op uithoudingsvermogen, balans, coördinatie en flexibiliteit. Vergeet ook niet dat vetverbranding door functioneel trainen het best wordt gestimuleerd, want hoe meer je aanspreekt, hoe meer je dus ook verbrandt.

Stuur mij een mail

Wat je vraag ook is, schroom niet om mij een mail te sturen. Vul onderstaand formulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.